دستیار ویژه وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخش عمده تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری جذب شده، مربوط به کشاورزی به ویژه حوزه صنایع تبدیلی، گلخانه ها، واحدهای دامی و زیربخش های مختلف بوده است که بعد از احداث و بهره برداری طرح ها شاهد خواهیم بود.

هاشم ولی پور مطلق روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در مرحله نخست، خراسان جنوبی تمامی تسهیلات ابلاغی را جذب کرد و مرحله دوم تسهیلات در سطح کشور در حال بررسی است که به زودی ابلاغ می شود.
وی گفت: پروژه های زیادی در استان خراسان جنوبی در حال اجرا است که باید با مطالبه گری منطقی رسانه ها و مردم ادامه یابد.
دستیار ویژه وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در چند سال گذشته میزان جذب تسهیلات در بخش های مختلف رشد داشته است افزود: از پایان سال گذشته اعتباراتی از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری به استان ها ابلاغ شد.
وی بیان کرد: هدف از اجرای طرح های آبخیزداری ذخیره آب نیست بلکه سیاست جلوگیری از کاهش سرعت آب، تزریق آب به زمین و حفاظت از منابع آب و خاک است.
ولی پور مطلق گفت: سال گذشته اعتبارات آبخیزداری استان خراسان جنوبی بیش از هفت میلیارد تومان بود که ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن جذب شد.
وی ادامه داد: امسال اعتبار طرح های آبخیزداری در مرحله نخست بیش از ۱۵ میلیارد تومان است که ۱۰۰ درصد آن تخصیص خواهد یافت لذا منابع مالی هفت برابر شده است.
وی گفت: در این زمینه تفاهم نامه ای بین سازمان جنگل ها و مراتع و استانداری خراسان جنوبی نیز امضا شد که هر کدام برای اجرای طرح های آبخیزداری ۲۰ میلیارد تومان توافق کردند.
ولی پور مطلق یادآور شد: در حال حاضر این رقم ۴۰ میلیارد تومانی در حال صدور موافقت نامه اصولی است که با احتساب آن، اعتبارات آبخیزداری ۲۵ برابر افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: جذب این میزان اعتبار نیاز به پیگیری، سماجت و مراقبت دارد تا منابع نقد و در حوزه های آبخیزداری هزینه شود.
دستیار وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سطح کلان علیرغم اینکه کشاورزی بخش تاثیرگذار در حوزه های تحریم ها و بخش بسیار حساس و آسیب پذیری در شرایط مختلف اقلیمی، تجاری و اقتصادی است اما همیشه پایدار بوده و نقش مهمی در اقتصاد و معیشت داشته است.
وی اضافه کرد: وزیر جهاد کشاورزی با سفر به خراسان جنوبی از نزدیک مشکلات، ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی استان را بررسی کرد که طی ۱۵ روز آینده برنامه جامعی در این خصوص تدوین و از ظرفیت ها استفاده خواهد شد تا این سفر موفق و تاثیرگذار باشد.
ولی پور مطلق گفت: سنوات گذشته اعتبارات زیادی چه از نظر منابع تسهیلاتی بانکی و چه منابع اعتباری و تملکی به استان مرزی خراسان جنوبی تزریق شده است.
وی افزود: در سیستم های نوین آبیاری علیرغم اینکه خراسان جنوبی بیست و نهمین استان از نظر سطح زیرکشت است اما چهارمین استان از لحاظ سطح اجرا و سومین استان از نظر پروژه های اجرا شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله