نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید در امور فرهنگی دانشگاه‌ها با کار کارشناسی طرحی نو درانداخته شود و آمار و ارقام صرفا انجام مراسم نباشد‌.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی،  در دیدار رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، با بیان اینکه علم همواره در کنار دین بوده است، گفت: بزرگترین دانشمندان و علما، متدین ترین مردم بوده‌اند که این امر، نشان از توام بودن علم و دین دارد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دو مقوله علم و دین جداناپذیر هستند، تصریح کرد: علم به معنای دانستن و دین به معنای جهت دادن همه امور از جمله علم است بنابراین علم جایگزین دین نمی‌شود.

عبادی با بیان اینکه هرچه دانش بیشتر شود نیاز جامعه به دین نیز بیشتر خواهد شد، اظهار کرد: اکنون دانشمندان بیشتر از هر قشری به التزام‌های دینی نیاز دارند.

وی گفت: لازم است فرزندان در این جهت به صورت ریشه‌ای و مستدل با احکام دین آشنا شوند تا بدانند تحریف‌ها ربطی به اسلام ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های مهم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برطرف کردن شبهات است، افزود: بسیاری از جوانان با شیوه‌های اخلاق دینی تربیت شده‌اند و در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند اما برخی شبهات باید به صورت ریشه‌ای برطرف شود که در این صورت توفیق بزرگی حاصل خواهد شد.

عبادی با بیان اینکه باید در امور فرهنگی دانشگاه‌ها با کار کارشناسی طرحی نو درانداخته شود و آمار و ارقام صرفا انجام مراسم نباشد، اظهار کرد: به خاطر قصور عده‌ای در جهان اسلام فرصت‌های علمی بسیاری در دنیا از دست رفت.

وی خاطرنشان کرد: عقب ماندگی مسلمانان نیز نتیجه برخی قصورها در همین مسئله دین و علم است که بسیاری از آن‌ها حاصل سیاست‌های حکومت‌های خودسر بوده و منجر به گوشه راندن علمای دینی و علمی شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله