مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در دیدار با هنرمندان شهرستان سربیشه از جمع آوری گزیده شعر شهرستان سربیشه و چاپ آن در آینده نردیک خبر داد.

 

ناصر نبی زاده ٣٠ مهرماه جاری در سفر یک روزه خود به شهرستان سربیشه با هنرمندان شهرستان دیدار و بمدت ۳ ساعت با سعه صدر و دقت سخنان،انتقادات،پیشنهادات و درد دل های اهالی فرهنگ و هنر شهرستان را گوش کردند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این دیدار ضمن شنیدن دیدگاهها ،انتقادات و پیشنهادات هنرمندان در رابطه با وضعیت زیر ساختی ار جمله مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان توضیحاتی ارائه داد و با بیان اینکه هیچ تبعیضی در بین شهرستان های استان قائل نخواهیم بود، گفت: سعی کرده ایم با انعقاد تفاهم نامه هایی نگاه ویژه ای به هر شهرستان داشته باشیم چرا که این امر باعت توسعه فرهنگ و هنر هر منطقه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بحث زیر ساخت های فرهنگی و هنری در حوزه های ملی و استانی ضعیف است بیان داشت:چشم انداز خوبی در این شهرستان دیده شده که دارای دو فاز می باشد گه با پیگیری های انجام شده امسال اعتباراتی برای آن پیش بینی شده و با نگاه حرفه ای تری که به این مجموعه داشته ایم امیدواریم با همکاری اداره کل نوساری مدارس این مجموعه را در آینده ای نزدیک به اتمام رسانیم.

 

ناصر نبی زاده هدف از برگزاری این نشست را بیان دیدگاه ها و نظرات و ارائه پیشنهادات هنرمندان در خصوص بهبود و ارتقای فرهنگ و هنر شهرستان عنوان نمود و بیان داشت:این گفتگوها می تواند بسیار مهم باشد چرا که محدودیت ها شناخته و انتظارات تبیین، و قدم برداشتن برای گام های رو به توسعه فراهم خواهد شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این دیدار بر ایجاد یک بستر صادقانه و دوستانه و عمیق همراه با آرامش، خلاقیت و پویایی بین هنرمندان شهرستان تاکید کرد و بیان داشت: خوشحالم در جمع هنرمندانی در حوزه فرهنگ و هنر استان هستم که با کثرت مفاخر و شخصیت های برجسته،تاثیرگذار در معادلات کشور و تمدن ساز شناخته شده است.

 

وی از حمایت چاپ گزیده شعر شهرستان سربیشه خبر داد و یادآور شد: قطعا با هماهنگی ،اتحاد و هم گامی هنرمندان این شهرستان می توانیم استعدادهای بالقوه موجود را به منصه ظهور و بروز رسانده و جایگاه این شهرستان را در حوزه شعر ارتقاء بخشیم.

 

نبی زاده خواستار تعامل و همفکری بیشتر اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان شد و بیان داشت :انتظار من از هنرمندان این است که با تعامل و هم فکری با مجموعه این اداره به سمت توانمند سازی بیشتر حرکت کنند و بستری حرفه ای تر در حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان ایجاد نمایند.

 

وی در ادامه حمایت خود را در برگزاری نمایشگاه عکسی پیرامون توانمندی های فرهنگی و اقتصادی شهرستان اعلام نمود و بیان داشت: امیدواریم بتوانیم این نمایشگاه را در دهه فجر امسال به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در این شهرستان افتتاح نماییم.

 

وی بر بهره گیری از ظرفیت کانونهای مساجد شهرستان تاکید کرد و افزود: در این شهرستان با وجود بیش از ۶٨ کانون می توان با ایجاد خلاقیت در ایجاد برنامه ها از این ظرفیت در توسعه فرهنگ و هنر شهرستان گام برداشت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: از سال گذشته بر اساس تفاهمنامه منعقد شده بین این اداره کل و رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت متبوع، مواردی در جهت حمایت از فعالیت های سینمایی به امضاء رسید که از اهم این موارد می توان به حمایت از تبدیل سالن مجتمع فرهنگی و هنری به سالن سینما در شهرستان سربیشه خبر داد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین با اشاره به نقش مهم پیشکسوتان در رونق فعالیت های هنری در سطح استان ،از هنرمندان پیشکسوت خواست در ارائه برنامه های فرهنگی و هنری همراه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن ها باشند.

 

وی استفاده از ظرفیت و توانمندی پیشکسوتان و ارج گذاری به پاس زحمات چندین ساله این هنرمندان و آشنایی مردم با آنها را از رویکردهای اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد و تصریح کرد:در تلاشیم تا با کلیه پیشکسوتان در رشته های مختلف فرهنگی و هنری دیدار و در راستای توسعه فرهنگ و هنر استان از تجربیات آنها استفاده کنیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله