حسینی کارشناس مسئول اشتغال و کارآفرینی اداره کل بهزیستی استان از تسهیلات اشتغال زایی مختص معتادان بهبود یافته، زنان سرپرست خانوار و معلولان سخن گفت و بیان کرد: اعتبار کل تخصیص یافته به این موضوع ۸ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان است و از زمان ابلاغ تا ۱۲ آبان، ۵ میلیارد و ۵۹۵ میلیون تومان از طرف بانک های عامل ابلاغ گردیده است . به گفته وی ۲۸۲ نفر به مبلغ ۴ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که از این تعداد، ۲۰۵ نفر به مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند.
حسینی از جذب ۵۷ درصدی اعتبارات تاکنون اشاره کرد و افزود: علی رغم کاهش اعتبارات در سال جاری نسبت به سال قبل، این درصد جذب طی ۴ ماه از زمان ابلاغ تاکنون، بسیار عالی است.
وی با ارائه آماری از نفرات دریافت کننده تسهیلات در شهرستان ها اضافه کرد: ۸ نفر بیرجند با مبلغ ۱۳۵ میلیون، ۹ نفر در فردوس با ۱۳۴ میلیون، ۲۲ نفر در نهبندان با ۲۹۸ میلیون، ۳۹ نفر در قائن با ۵۵۵ میلیون، ۶ نفر در درمیان با ۹۵ میلیون، ۸ نفر در سربیشه با ۱۰۶ میلیون، ۱۸ نفر در بشرویه با ۳۰۴ میلیون، ۱۹ نفر در سرایان با ۲۸۲ میلیون ، ۱۶ نفر در زیرکوه با ۱۸۳ میلیون ، ۷ نفر در خوسف با ۱۲۳ میلیون و ۵۳ نفر در طبس با ۹۸۸ میلیون تومان از این تسهیلات بهره مند شده اند.
این کارشناس، مشکل اصلی مددجوها در عدم دریافت تسهیلات را نداشتن ضامن معتبر عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه با بانک ها رایزنی هایی انجام شده است که روند پرداخت تسهیلات به مددجویان آسان تر صورت پذیرد.حسینی همچنین با بیان این که برخی بانک ها کل مبلغ تکلیفی از سوی بانک مرکزی را به سازمان بهزیستی ابلاغ نمی نمایند خاطرنشان کرد: بانک صادرات ۲۰ درصد . بانک تجارت .بانک ملت .بانک سپه ۵۰ درصد از کل مبلغ تکلیفی را ابلاغ کرده اند که این موضوع برای شهرستان ها مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نظارت کارشناسان این حوزه روی عملکرد کسانی که تسهیلات دریافت کرده اند سخن گفت و یادآور شد: در طی بازرسی ها اگر فرد تجهیزات لازم برای شروع کار را خریداری کرده باشد، کل مبلغ وام آزاد می شود ، در غیر این صورت وام به صورت مرحله به مرحله آزاد خواهد شد.

به نقل از آقای حسن رحیمی معاون مشارکتهای مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی لطفا، خانم حسینی کارشناس حذف بشه

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله