نشست ادبی «زن در آینه شعر دفاع مقدس» با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و حوزه هنری خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی روز سه شنبه در حاشیه این آیین گفت: این نشست ادبی که همه ساله در ۲۲ بهمن ماه با عنوان زن در آیینه شعر انقلاب برگزار می شد، امسال در راستای برگزاری کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی، نام آن به «زن در آینه شعر دفاع مقدس» تغییر یافت.
مجید کریمیان هدف از برگزاری این نشست ادبی را بهره گیری از قابلیت بانوان در زمینه شعر و داستان نویسی با موضوع دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: در این نشست پنج نفر از بانوان اشعار خود را با موضوع دفاع مقدس قرائت می کنند.
وی با اشاره به حضور ۳۵ شاعر زن در خراسان جنوبی بیان کرد: بدون شک تعداد بانوان شاعر از این آمار بیشتر است و به خاطر اینکه کمتر در محافل عمومی حضور دارند شناسایی آنها با مشکل مواجه می شود.
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: ۲ مجموعه شعر از طوبی یوسفی و فاطمه بصیری پور زمان برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان رونمایی می شود.
خاطره گویی همسر شهید، اجرای سرود و پخش کلیپ با موضوع حجاب و شهدای مدافع حرم از دیگر بخش های این نشست ادبی در مجتمع ایثار بیرجند بود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله