دکتر  علی اسماعیلی روز چهارشنبه در پنجمین نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: مسائل اجتماعی در اولویت نظام قرار دارد به طوری که دولت تدبیر و امید در کنار راهنمایی هایی مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به این رویه دارد.
وی بیان کرد: اهتمام ویژه مقام معظم رهبری به مسائل اجتماعی باعث تشکیل ۶ جلسه در این زمینه شده که بیانگر اهمیت و لزوم توجه ویژه مدیران به مسائل اجتماعی است.
وی گفت: خراسان جنوبی دارای شاخص های خوبی در مورد وضعیت اجتماعی است اما باید توجه داشته باشیم که از این شاخص ها به بهترین نحو استفاده کنیم و عقب نمانیم.

** ضرورت تقویت گفتمان مسئولیت اجتماعی و پرهیز از شخصی گرایی
معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ارتقای جامعه در همه مسائل اجتماعی، فرهنگی و … باید مدنظر مدیران و مردم قرار گیرد افزود: مدیری که مسئولیتی را قبول می کند باید همه جامعه را به عنوان یک خانواده ببیند که اگر این نگاه حاکمیت پیدا کند بدون شک حس مسئولیت پذیری و رضایت مردمی را به دنبال خواهد داشت.
وی تصریح کرد: تمام مسئولان باید در نظر داشته باشند گفتمان مسئولیت اجتماعی را در جامعه تقویت کنند و به عنوان یک وظیفه، نگاهی علمی به مسائل داشته باشند و از شخصی گرایی جلوگیری کنند.
اسماعیلی گفت: امروز با پیشرفت تکنولوژی و تحقق دهکده جهانی باید آمادگی و سطح اطلاعات ما از موقعیت های مختلف، به روز رسانی شود و آمادگی لازم را برای مواجهه با آسیب های احتمالی داشته باشیم.
وی ادامه داد: امروز این امکان وجود ندارد که با نگاه های سنتی در مورد مسائل اجتماعی پیش برویم بلکه باید با سلاح علمی به آنها بنگریم، تجزیه و تحلیل و در جامعه پیاده سازی کنیم.

** مدیران نحوه برگزاری همایش ها را ارزیابی کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیران باید میزان تاثیر همایش و کارگروه ها را اول در خود ارزیابی کنند گفت: یک مدیر موفق باید نمادی از تمام خوبی ها برای مردمش باشد که خواسته مردم را در بسیاری مسائل مورد نظر برطرف کند.
وی تاکید کرد: مدیران در نظر داشته باشند که اعتبارهای تخصیص یافته با توجه به معیار های مشخص در تمامی شهرستان ها با توجه به عدالت اجتماعی تقسیم شود و هیچ شهرستانی از اعتبارها محروم نشود زیرا نگاه دولت تدبیر و امید این است که در هیچ عرصه ای بی عدالتی به وجود نیاید.

**رسانه ها مسائل فرهنگی و اجتماعی را پیگیری کنند
وی از رسانه ها به عنوان نهادهای تاثیرگذار در مسائل اجتماعی نام برد و از آنها خواست بدون هرگونه نگاه جناحی، مسائل فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار قرار دهند و استان های دیگر را مورد سنجش قرار داده تا کمک شایانی به جلوگیری از آسیب ها بشود.
به گفته وی خانواده به عنوان اولین کانون اجتماعی باید مورد توجه همه دستگاه های ذیربط قرار گیرد و برای تحکیم آن باید آموزش های لازم در اختیار خانواده ها قرار گیرد.
معاون استاندار خراسان جنوبی تقویت فرهنگ کتابخوانی را از دیگر ارکان پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و عنوان کرد: دستگاه های فرهنگی تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار بندند تا زمینه برای کاهش آسیب ها محقق شود.
وی نگاه ویژه به ورزش را هم از مهمترین ایجادکننده های نشاط اجتماعی بیان کرد و در این نشست از مدیرکل ورزش و جوانان استان خواست به زودی با بررسی های به عمل آمده زمینه وجود یک تیم ورزشی استانی و قوی را محقق کند.
اسماعیلی همچنین آمادگی استانداری را در این زمینه اعلام کرد.
ادارات کل بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی از مهمترین اعضای کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان هستند و کاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین اهداف این کارگروه است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله