معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: توطئه دشمن ناامید کردن مردم است و همه به ویژه رسانه ها باید هوشیار بوده و به دنبال ناامید کردن جامعه نباشند.

علی اسماعیلی روز دوشنبه در نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی استان خراسان جنوبی افزود: در شرایط فعلی که رهبر معظم انقلاب اعلام می کنند دشمن خواب های آشفته برای کشور می بیند باید به جای درگیری و هزینه کردن وقت، با همدلی و وحدت مشکلات مردم را به شکل مدیریت جهادی حل کرد.
وی گفت: دشمن با طرح برخی مسایل در کشور به دنبال سیاه نمایی بوده که ریشه آن به توطئه های آمریکا و اسرائیل برمی گردد. 
وی با بیان اینکه باید خارج از تعارف، ملاحظات را کنار گذاشت اظهار داشت: در حوادث اخیر کشور از جمله حمله به مغازه ها و ماجرای تجمع کامیون داران مسئولان با حساسیت زیاد حقوق معترضان را به رسمیت شناخته و مشکلات را رصد کردند. 

**طرح شهر بدون زباله گرد تهیه شود
معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: طرح جامع شهر بدون زباله گرد در استان به صورت کلان تهیه تا به شورای اجتماعی کشور ارسال شود.
وی با تاکید بر ارایه آمار دقیق از متکدیان اظهار داشت: به کمک این آمار می توان طرح جامع شهر بدون زباله گرد را تهیه کرد و به معضل زباله گردها و متکدیان در استان پایان داد. 
اسماعیلی بر ارایه طرح های جامع برای کنترل آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی می توانند در این راه از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده کنند. 
وی با اشاره به راه اندازی خانه جوان در استان افزود: این جوانان با انگیزه که هر کدام ظرفیت یک مدیرکل را دارند می توانند مشاوران خوبی برای مدیران دستگاه های اجرایی باشند. 

** لزوم فرهنگ سازی کار جمعی در استان
وی بر فرهنگ سازی کار جمعی در استان خراسان جنوبی تاکید و تصریح کرد: انتظار می رود مدیران با ایجاد فضای همدلی بدون موازی کاری برنامه ها را دنبال کنند و استانداری نیز به عنوان نهاد نظارتی مشکلات موجود را در مرکز پیگیری می کند. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم راه اندازی میز اجتماعی در استان گفت: حداقل کاری که می توان برای کاهش مشکلات مردم انجام داد سرکشی از خانواده های محروم و دلجویی از آنان است. 
وی با انتقاد از انفعال برخی دستگاه های اجرایی اظهار داشت: عملکرد همه نهادها به صورت جدی ارزیابی می شود و با اداراتی که در اجرای مصوبات کارگروه فرهنگی اجتماعی کوتاهی کنند بدون تعارف برخورد خواهد شد. 
اسماعیلی گفت: در شرایطی که برخی دسیسه های دشمن جامعه را تهدید می کند باید مدیران دستگاه های اجرایی به تبع سیاست های نظام کار در استان را جدی تر پیگیری کنند. 

** اعتیاد در راس آسیب های اجتماعی 
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی نیز در این نشست با بیان اینکه اولویت جرایم استان هر ۶ ماه یکبار مشخص می شود گفت: در حال حاضر اعتیاد صنعتی، خرید و فروش و حمل و نگهداری مواد مخدر، اختلافات خانوادگی، بیکاری و اعتیاد سنتی به ترتیب اولویت آسیب های اجتماعی استان است. 
سرهنگ سید محمدرضا سرفرازی افزود: همه باید به صورت دغدغه مند در حوزه آسیب های اجتماعی ورود پیدا کنند

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله