امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه تحصیل و علم آموزی یک عبادت است و کمک کردن به این عبادت؛ خود یک عبادت مضاعف است، گفت: مدرسه‌سازی باید در رأس کارهای   خیر قرار بگیرد.

، مولوی غلام حیدر فاروقی امروز (۲۱ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به آیه «تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی » اظهار کرد: یکی از اصولی که در قرآن و روایات بسیار به آن تأکید شده است تعاون و همکاری انسانها یا یکدیگر است؛ خداوند فرموده است یکدیگر در کارهای نیک و تقوی یاری کنید.

وی با اشاره به اینکه در قرآن توصیه شده که در کار خیر از یکدیگر سبقت بگیرید، ادامه داد: امروزه وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی ماست که در امور خیر پیش قدم شویم و گام‌های موثری برداریم چرا که همه ما در یک جامعه زندگی می‌کنیم و باید از امکانات هماهنگ بهره‌مند شویم.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه ساختن جایگاه برای تعلیم و تحصیل دانش آموزان، از نظر اسلام بسیار ارزشمند و نیک است، عنوان کرد: مدرسه‌سازی در دین اسلام کمتر از مسجدسازی نیست، زیرا اگر بتوانیم شرایط آموزش مناسب کودکان و نوجوانان را در مدارس مهیا کنیم و دانش‌آموزان در فضایی آرام و مناسب آموزش ببینند به طورحتم، نگاه عمیق‌تری به مساجد خواهند داشت.

مولوی فاروقی با اشاره به روایت متعدد در خصوص تشویق مسلمانان به آموختن علم و دانش بیان کرد: خداوند در قرآن کریم خطاب به مسلمانان فرموده است «اگر می خواهید بر دشمنان پیروز شوید باید یک قدرت برتری داشته باشید و آن علم است» بنابراین خداوند به مسلمانان دستور داده است که بیاموزند.  

وی گفت: مدرسه‌سازی، تجهیز مدارس، مرمت و نوسازی مدارس فرسوده ازجمله امور خیری است که در اسلام جایگاه بالایی دارد، چرا که این مکان مقدس در پرورش استعدادهای نوجوانان و جوانان تاثیر فراوانی دارد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش بستر و زیربنای توسعه کشور است و همه ما وظیفه داریم تا در پیشبرد اهداف کلان تعلیم و تربیت همیاری و مشارکت کنیم، عنوان کرد: آموختن علم و دانش  باعث پیشرفت جامعه می شود و افراد کمتر در دام توطئه‌های گوناگون دشمنان قرار می گیرند و جامعه را از آسیب‌های متعدد حفظ می شود.

مدیر حوزه علمیه الصدیق بیرجند با بیان اینکه دشمنان اسلام و مسلمین می‌خواهند جلو راههای پیشرفت مسلمانان را بگیرند و علم و دانش مسلمانان را متوقف کنند، افزود: همه مسلمانان باید در راه تحصیل و کمک به علم آموزی پیشقدم شوند و یکی از راه کمک به علم آموزی کمک به ساخت مدارس است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر در زمینه مدرسه‌سازی، نوسازی و مرمت مدارس گام‌های جدی و موثری برداشته شده که در این امر مهم تلاش خیرین مدرسه‌ساز و مسئولین قابل تقدیر است، گفت: خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه خیرین و مسئولین است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله