نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: نقاط امیدبخش بسیار خوبی برای آب های ژرف استان دیده شده که نیاز است چاه اکتشافی اجرا شود.

محمدرضا امیرحسنخانی دوشنبه شب در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار شد افزود: امیدواریم با پیگیری شخص استاندار و کمک نمایندگان این بحث به نتیجه برسد و بتوان در استان از آب های ژرف بهره برداری کرد.
وی با تاکید بر اهمیت مسئله آب های ژرف گفت: حدود ۱۶ میلیارد تومان با کمک استانداری، وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون هزینه و با نقشه برداری اطلاعات خوبی تهیه شده است.
نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی خراسان جنوبی را آب دانست و اظهار داشت: اگر این مشکل حل شود، بسیاری از مسائل نیز حل می شود.
وی با اشاره به فرماندهی اثرگذار شهید ستاری پدر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در عملیات والفجر هشت و انهدام هواپیماهای عراقی گفت: آن عملیات باعث ایجاد عشق و امید در جوان ها شد و اکنون هم از فرزند این شهید انتظار می رود همان عشق و امید را با ایجاد شرکت های دانش بنیان در جوانان به وجود آورد.
امیرحسنخانی اشتغال جوانان و دانش آموختگان را از آثار مهم ایجاد شرکت های دانش بنیان برشمرد و افزود: خراسان جنوبی دانشگاه های فعالی دارد که اگر ثمر دهد و بارور شود کار خوبی خواهد بود.
وی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان که تشکیل می شوند باید سهم خود را در اقتصاد استان و کشور نشان دهند.
نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی با ابراز امیدواری به اینکه پیگیری مسئولان باعث رشد اقتصادی شود گفت: انتظار می رود شرکت های دانش بنیان در حوزه های کشاورزی و دامداری هم ورود پیدا کنند.
وی یادآور شد: کشت گلخانه ای در استان بسیار کم است علیرغم اینکه این نوع کشت محصولات را افزایش و مصرف آب را کاهش می دهد.
امیرحسنخانی با بیان اینکه پرورش دام های جدید و اصلاح شده به اقتصاد روستاها کمک می کند تصریح کرد: بسیاری از روستاییان زیر پوشش کمیته امداد هستند در صورتی که اگر روش و کار به آنها داده شود می توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.
وی با تاکید براینکه نقش معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در استان ویژه است افزود: مسئولان استان و نمایندگان نیز همواره پای کار بوده و کمک می کنند.
نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از پیگیری های نقطه ای و لحظه ای استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این روش پیگیری به نتیجه امور بسیار کمک می کند.
وی همچنین از امضای نامه گازرسانی به شهر دیهوک توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: این امر نتیجه همین پیگیری های موثر بوده است.
امیرحسنخانی خواستار ایجاد مراکز رشد در تمام شهرستان ها شد و افزود: مرکز رشد در شهرستان فردوس ایجاد شده و راه اندازی آن در شهرستان های طبس، سرایان و بشرویه نیز مورد انتظار است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز سفرهای قبلی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری را موجب خیر و برکت در استان دانست و گفت: احداث ساختمان بنیاد نخبگان استان در مدت ۹ ماه نشان از اختصاص اعتبار مناسب در این سفرها دارد.
حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی افزود: در این سفر نیز قول مساعد سه میلیارد تومان برای پارک علم و فناوری و ۲ میلیارد تومان به دانشگاه بیرجند داده شد که امیدواریم تخصیص این رقم نیز بدون مشکل باشد.
وی با بیان اینکه چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته اما هیچ کس در بحث آب های ژرف در خراسان جنوبی بررسی نکرد، گفت: آقای ستاری اولین کسی بود که در بحث آب های ژرف در خراسان جنوبی بررسی هایی انجام داد.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی هم با ابراز نگرانی نسبت به لایحه بودجه ۹۸ گفت: زیاد نمی توانیم به برخی از فعالیت های معاونت علمی و فناوری امیدوار باشیم اما نمایندگان تمام قد تلاش می کنند مشکل لایحه ۹۸ در بودجه امسال جبران شود.
فرهاد فلاحتی اظهار داشت: افتخار می کنیم شهرستان قاینات ۱۱ شرکت دانش بنیان فعال دارد که این آمار هم عرض استان خراسان شمالی است.
وی افزود: البته این موضوع با توجه به شرایط استان های دیگر انتظار ما را برآورده نمی کند که نیاز به برنامه ریزی جدی دارد.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۰۰ جوان شهرستان قاینات در حوزه دانش بنیان اشتغال دارند گفت: این ظرفیت اندکی نیست و بیش از سه میلیارد تومان فروش عاید این افراد شده است.
وی ادامه داد: اما با توجه به مزیت های استان اگر چنانچه برنامه های شرکت های دانش بنیان فقط به سمت زعفران و زرشک برود ارزآوری فراوان و اشتغال زیاد خواهیم داشت.
فلاحتی با اشاره به قول سابق معاون رئیس جمهوری مبنی بر حمایت از طرح های دانش بنیان حوزه زعفران گفت: آموزش مهمترین نیاز فعالان شرکت های دانش بنیان است چرا که اکثر آنان در تجاری سازی مشکل دارند.
وی یادآور شد: اگر کارآفرین این حوزه نتواند در نمایشگاه ها شرکت کند از بسیاری مسایل عقب می ماند لذا به نظر می رسد این حوزه نیاز به تمرکز جدی دارد.
وی در نظر گرفتن فضای ساختمان مناسب پارک علم و فناوری قاینات، بودجه خاص توانمندی شرکت ها، کمک به تجاری سازی محصولات و فراهم سازی مقدمات حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه ها را از دیگر درخواست ها عنوان کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله