بعد ازمدت‌ها، شورای اسلامی شهرهای استان، منتخبان خود را اعلام نمودند. آن هم بعد از کش و قوس‌های فراوان که حتی استاندار معزز را هم بر آن داشت تا در این خصوص تذکر جدی دهد. اما گویا دفتر شهری و شوراهای استانداری، علی‌رغم ابلاغ قانون از سوی  رییس‌جمهوری به مجموعه‌ی وزارت کشور مبنی بر صدور نهایت ده روزه‌ی ابلاغ شهرداران شهرها برای خدمت‌رسانی بهتر، به هر دلیلی در وظیفه‌ی خود تعلل می‌کنند. تعللی که برای شهرهای خراسان جنوبی هزینه‌هایی به دنبال خواهد داشت. از فرصتی که به علت عدم ابلاغ به موقع شهردارها از آنان گرفته می‌شود، تا تعلل در پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها، مابحث بودجه ایی شهرداری و شهرها و تعیین تکلیف شهرداران پیشین و مهم‌تر از ان، بی‌اعتنایی به رای منتخبان مردم که عملا رای مردم شهرهای استان است.

گویی متاسفانه ساز و کار درستی در ابلاغ‌ حکم شهرداران شهرهای استان، در دفتر شهری و روستایی تعریف نشده است تا بتوان این امر را پیگیری نمود. به علاوه در این روزها، در محاوره‌ها، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که حتی برخی از مدیران مجموعه‌ی شهری و روستایی برای انتصاب دوستان و وابستگان سیاسی خود بر مصدر شهرداری و شوراهای شهرهای استان رایزنی می‌کرده‌اند. امید است در حاشیه برخوردهای شخصی، این امر عذری برای تعلل در صدور ابلاغ شهرداران، نباشد.

در هر صورت، به نظر می‌رسد همان‌طور که استاندار محترم در انتخاب سریع‌تر شهرداران ورود پیدا کردند، لازم است در بحث حکم انتصاب ایشان که عملا هم به دست خود ایشان است، دستوراتی را ابلاغ نمایند تا شهرهای استان، از این سر درگمی مدیریت و بلا تکلیفی بیرون امده و نهضت خدمت‌رسانی به مردم شهرهای استان، ساز و کار فزاینده‌ای بگیرد. امید است که مراحل و سیر قانونی ابلاغ شهرداران با تاکیدی که ریاست محترم جمهوری، در سرعت عمل در ابلاغ شهرداران داشته‌اند و نگاه مثبت استاندار محترم خراسان جنوبی، شتاب بگیرد و مراحل قانونی به خصوص، مسیر قانونی استعلام‌ها برای منتخبان شوارهای اسلامی شهر و مردم تسریع گردد.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله