مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سومین جشنواره استانی کتاب خراسان جنوبی همزمان با ۸ اسفند در بیرجند برگزار می شود.

ناصر نبی زاده با اعلام این خبر بیان داشت: سومین جشنواره استانی کتاب خراسان جنوبی با هدف شناسایی و معرفی کتب برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب استان، حفظ اصالت، استقلال و هویت فرهنگی، حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص کتاب برگزار می‌شود.

وی درخصوص ضوابط و شرایط این جشنواره گفت: آثار ارسالی باید در بازه زمانی مهرماه ۹۶ لغایت پایان آذرماه ۹۷ چاپ و منتشر (چاپ اول) شده باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آثار ارسالی شامل تالیف، ترجمه،‌ گردآوری، احیا، تصنیف و تصحیح متون است، افزود: پدیدآورندگان استانی صاحب اثر باید ساکن در استان باشند.

وی با بیان اینکه پدیدآورندگان صاحب اثر باید در رابطه با استان خراسان جنوبی تالیفاتی داشته باشند، ادامه داد: آثار ارسالی در تمامی موضوعات مورد پذیرش است.

نبی‌زاده گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره عودت داده نمی‌شود و دبیرخانه جشنواره مجاز است از آثار منتخب ارسالی برای مقاصد فرهنگی، هنری و اقتصادی استفاده کند.

ی یادآور شد: به آثاری که با محورها و موضوعات فراخوان همخوانی نداشته باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد و دبیرخانه جشنواره، تعهدی در قبال عودت و ارسال آثار نخواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به جوایز نفرات برتر این جشنواره هم اشاره کرد و گفت: به نفر اول لوح سپاس و تندیس جشنواره به همراه مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم لوح سپاس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال، نفر سوم لوح سپاس جشنواره به همراه مبلغ ۱۰ میلیون ریال داده می‌شود.

وی تکمیل فرم درخواست شرکت در جشنواره، ارسال ۳ جلد از کتاب به دبیرخانه جشنواره و ارسال کپی شناسنامه و کارت ملی مولف به همراه یک قطعه عکس به دبیرخانه را از جمله ضوابط ارسال آثار ذکر کرد.

نبی‌زاده آخرین مهلت ارسال آثار و فرم شرکت در جشنواره را اول دی ‌ماه امسال ذکر کرد و گفت: اختتامیه این مراسم همزمان با هشتم اسفندماه امسال برگزار می‌‌شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله