اولین بازدید شهرستانی استاندارخراسان جنوبی از شهرستان نهبندان به مدت سه روز با همراهی معاون عمرانی آغاز شد.
اولین برنامه وی دیدار با اعضای شوراهای اسلامی بخشداران وشهرداران شهرستان نهبندان بود که محمد صادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: خراسان جنوبی و به ویژه شهرستان نهبندان در شاخصه های توسعه پایین است. وی با اشاره به اینکه مشکلات زیرساختی در این شهرستان ریشه تاریخی دارد افزود: علی رغم همه مشکلات و کمبود های عمرانی و اقتصادی جمهوری اسلامی خدماتی خوبی در شهرستان انجام داده است.
معتمدیان بیان کرد: یکی از آسیب هایی که در استان است همه مدیران در تبعین مشکلات مانده اند .
استاندارخراسان جنوبی مردم نهبندان را مرزداران کشور دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال۷۸ به این شهرستان آمده است و طرح توسعه نهبندان بیش از ۲۰ سال شده تصویب شده اکنون باید عملکرد را در این مدت ارزیابی کرد.
وی با بیان اینکه عدم اولویت بندی مسائل استان یکی دیگر از اسیب های استان است و گفت: بررسی میدانی می تواند در رفع مشکلات تاثیر گذار باشد.
استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه عدم توجیح برخی از پروژه ها موجب شده جان مردم در خطر باشد افزود: آبهای ژرف در مراحل نهایی خود را در استان به سر می برد. وی ادامه داد: روان آبها می تواند مشکلات کشاورزان را حل کند و مشکلات زیرساختی در شهرستان جدی است.
وی تصریح کرد: پسوند محرومیت را باید از استان و شهرستان برداریم و در حوزه مرز اقدامات دیپلماسی را شروع کردیم تا امنیت پایدار را از طریق عمران و ابادی فراهم کنیم.
استاندار بیان کرد: شهرستان نهبندان کلکسیون مواد معدنی است و برای جذب سرمایه گذار تمام توان خودمان را به کار می گیریم . معتمدیان توجه نگاه ملی را یکی از مهمترین اولویت های خود دانست و بیان کرد: کمیته ای در همین راستا تشکیل شده است و دستوراتی برای رفع مشکلاتی که در حوزه اختیارات ما است صادر خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: کمتیه عملیاتی شدن مصوبات سفر به عهده هر یک از معاونین است.

نهبندان در مدار تخلیه

کریم خراسانی فرماندارشهرستان نهبندان نیز در این جلسه بیان کرد: حدفاصل ۵ سال گذشته بیش از ۵ هزار نفر از شهرستان خارج شده است.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۰ هزار نفر روستایی داریم افزود: و درصد روستانشینان ما از جمعیت شهر نشین بیشتر است.
خراسانی با اشاره به اینکه نهبندان پس از شهرستان طبس دومین وسعت در استان را دارد عنوان کرد:۵۴۴ آبادی در شهرستان نهبندان است که از این تعداد ۲۸۷ ابادی دارای سکنه و ۲۵۷ ابادی خالی از سکنه هستند و اگر تدابیری برای ماندگاری مردم در روستا فکری نکنیم بر مهاجرت ها افزایش خواهد یافت.

مشکلات به روایت نماینده شورای اسلامی شهرستان

بیابانگر نماینده شورای اسلامی شهرستان نهبندان نیز در این جلسه احداث باند فرود امداد و نجات، بازگشایی بازار چه دوکوهانه، تامین آب روستاها، تسهیل حوزه اشتغالزایی روستایی، تعریض جاده نهبندان- شهداد به کرمان، احداث کارخانه موادنسوز، تامین برق کافی در شهرستان، جلوگیری از خام فروشی معادن، نصب سی تی اسکن در بیمارستان نهبندان را بخشی از مشکلات شهرستان عنوان کرد.
وی بیان کرد: راه اندازی دانشکده سلامت ، استقرارپزشکان متخصص در شهرستان، ساخت باند دوم بیرجند نهبندان و بلعکس، زیباسازی ورودی شهر شوسف، شبانه روزی شدن تنها درمانگاه شهرشوسف را خواستار شد.

مردم شوسف محروم از درمانگاه شبانه روزی

اردنی رئیس شورای شهر شوسف نیز در این جلسه از گاز رسانی به شهرستان نهبندان از مسئولان تشکر کرد و گفت: ۳ هزار و ۱۸۱ نفر جمععیت فعلی شهر شوسف است که به استان های همجوار مهاجرت کرده اند. وی با اشاره به اینکه تابلوی درمانگاه نیمه فعال ما هنوز روستایی است عنوان کرد: باید درمانگاه شهر شوسف شبانه روزی شود و به علت عدم وجودمجوز ساعت ۲ عصر تعطیل می شود و متاسفانه روستاهای اغماری و مردم شهرشوسف نمی توانند از این درمانگاه استفاده شود.

سبد حمایتی به مردم مظلوم نهبندان نرسید

نارویی رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان نهبندان نیز در این جلسه بیان کرد: عدم همکاری دستگاه های اجرایی با دهیاری ها یکی از بزرگترین مشکلات ما است و دستگاه های اجرایی درخواست مشارکت دهیاری ها با بودجه کمشان را دارند.وی با بیان اینکه سبد حمایتی برای افرادی که جز هیچ ارگان حمایتی نیستند در این شهرستان باید در نظر گرفته شود افزود: بیشتر مردم روستاهای شهرستان نهبندان فقط با یارانه خود درزندگی می کنند

هبندان بی نصیب از تردد ۱۷ هزار خودرو در روز
بخشی شهردار نهبندان نیز در این جلسه بیان کرد: ۲۶ هزار کیلومتر مربع وسعت شهرستان است که به علت کمبود خودرو نمی توانیم آنچه که باید و شاید نمی توانیم به مردم خدمت دهیم.
وی خواستار افزایش بودجه عمرانی و تملک دارایی سال اینده از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شد تا شهرداری ها از آن منفعت ببرد عنوان کرد:کارخانه کچ افضل اباد می تواند ۶۰ نفر را در هر شیفت به کار گیرند. بخشی ادامه داد: این کارخانه با حضور مقام معظم رهبری افتتاح شده است که متاسفانه امروز تعطیل می باشد.
وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت شبانه روز ۱۷ هزار خودرو از شهرنهبندان تردد دارند که متاسفانه هیچ سودی از این تردد به مردم شهر نمی رسد. بخشی بیان کرد: اکنون بالغ بر ۸ میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی شهرستان نهبندان طلب داریم و بالغ بر۴ میلیارد تومان به پرسنل و دیگر دستگاه ها بدهی داریم.

ظرفیت زنان مغفول مانده در نهبندان

رشید نزاد عضو شورای اسلامی شهرنهبندان نیز در این جلسه بیان کرد:
نیمی از جمعیت شهرستان نهبندان رابانوان تشکیل می دهند که تاکنون این جمعیت تاثیرگزار دیده نشده اند.
وی با اشاره به اینکه عدم وجود بازار فروش برای محصولات بانوان صنعتگر صنایع دستی یکی از مشکلات ما است عنوان کرد: متاسفانه از ابتدای مهر تاکنون بازنشستگان در آموزش و پرورش جذب انجام شده است که به مشکلات حوزه آموزشی ما افزوده شد.
رشید نژاد عدم ثبات پزشکان را در شهرستان نهبندان نبود ابزار مناسب تشخیصی و امکانات رفاهی برای پزشکان دانست.

حسینی نماینده عشایر شهرستان نهبندان از استاندار دعوت کرد تا با مشکلاتی که ما در روستای کوه لوله است به این روستا سفر کند استاندار نیز این دعوت را پذیرفت.
وی با اشاره به اینکه برخی روستاهای شهرتسان نهبندان هنوز تلوزیون ندارند خاطرنشان کرد: نبود فرستنده های دیجیتال و اینترنت در روستاها روستاییان را به مشکل انداخته است.
حسینی با تاکید براینکه تامین آب شرب یکی از مهمترین خواسته های ماعشایر است بیان کرد: متاسفانه پیرمردان و زنان با فروغون اب می آورند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله