برنامه سفر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به استان خراسان جنوبی

– در سفر وزیر راه و شهرسازی ۲۰ پروژه با مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

– مهمترین این پروژه ها افتتاح رسمی ۱۲۴ کیلومتر باند دوم در سطح استان

– افتتاح ۷۹۸ واحد مسکن مهر تعاونی ارتش

– اختتامیه  ۳۰۰۰۰ واحد مسکن مهر استان خراسان جنوبی

– افتتاح و شروع عملیات ایمن سازی سه نقطه پرحادثه

– شروع عملیات سالن ترمینال فرودگاه بین المللی بیرجند با مبلغ ۱۹ میلیارد تومان

– شروع عملیات راه آهن آنتنی فردوس

– شروع عملیات ۶۰ کیلومتر باند دوم (قطعات جدید)

– شروع عملیات مسکن خیرین مسکن ساز و خانه محله ۱۷ شهریور در مرکز استان

– در این سفر وزیر محترم در مرکز استان حضور خواهند داشت و معاونین ایشان در شهرستانهای نهبندان – طبس – فردوس و درمیان حضور خواهند داشت.

– باند های دوم افتتاح در محور دیهوک – راور و دیهوک – فردوس بطول ۵۸ کیلومتر، بیرجند – زاهدان بطول ۱۷ کیلومتر ، اسدیه – بیرجند بطول ۱۶ کیلومتر وسه راهی روم – آفریز بطول ۱۲ کیلومتر وبیرجند – قاین بطول ۲۵ کیلومتر و طبس – یزد ۶ کیلومتر می باشد.

– باندهای دوم که شروع عملیات آن خواهد بود شوسف – نهبندان بطول ۱۷ کیلومتر ، دیهوک – فردوس ۱۸ کیلومتر و طبس یزد بطول ۲۵ کیلومتر

– یکی دیگر از برنامه های مهم وزیر افتتاح و بازدید از پروژه های بازآفرینی شهری است

– در راستای افزایش خدمات بیشتر به بافت های فرسوده و سکونتگاهها احداث خانه محله – کتابخانه – سالن ورزشی- ساخت مسکن – آسفالت معابر در محلات است

در این خصوص سالن ورزشی در انتهای محله موسی بن جعفر برای دانش آموزان ساخته شده که با حضور وزیر محترم به بهره برداری خواهد رسید و از پروژه در دست اجرا و اجرا شده در این محلات بازدید خواهد شد.

– همچنین شروع عملیات ساخت مسکن توسط خیرین مسکن ساز و عملیات احداث و شروع در شمال شهر بیرجند و شهر فردوس را خواهیم داشت.

– یکی از پروژه های مهم و درخواست بحق مردم فردوس شروع عملیات اجرایی آنتنی راه آهن فردوس بطول ۷۳ کیلومتر می باشد. زیرسازی راه آهن آنتنی به شهرستان فردوس با مبلغ ۱۰۱ میلیارد تومان

پیمانکار پروژه مشخص و تجهیز کارگاه انجام و عملیات اجرایی پروژه بصورت رسمی از فردا ۳۰ اردیبهشت انجام خواهد شد.

– پروژه راه آهن زاهدان – بیرجند و اتصال به راه آهن سراسری بافق – مشهد یکی از مهمترین پروژه های سطح کشور است.

این پروژه از پروژه های با اولویت وزارت راه و شهرسازی است.

– در دیدار که استاندار محترم با وزیر محترم راه و شهرسازی و معاون وزیر محترم راه و شهرسازی داشتند استاندار محترم برای تسریع در این پروژه تأکید کردند.

– وزیر محترم راه و شهرسازی نیز تأکید کردند که شخصاً پیگیر این اجرای پروژه هستند.

– مطالبات این پروژه بطول حدود ۹۰۰ کیلومتر انجام شد و تاکنون عملیات اجرای پروژه در محدوده گناباد بطول ۵۰ کیلومتر و زابل نیز شروع شده است با مبلغ ۱۵۰ میلیارد

– اسناد مناقصه نیز از سمت بیرجند به قاین و گناباد بطول ۳۲ کیلومتر و مبلغ ۹۰ میلیارد تومان تهیه شده

– مشکل اصلی پروژه مبلغ پایین ردیف اعتبار پروژه است.

– البته در سال ۹۸ ردیف اعتبار آن سه برابر شده

– علاوه بر ردیف اعتبارات پروژه از دو محل دیگر پیگیری می شود.

– حدفاصل بیرجند به ایستگاه یونسی کنسرسیوم شرکت سرمایه گذاری ریلی خراسان جنوبی تشکیل شده و بعد از تعیین بانک عامل و تصویب در هیئت دولت از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه کمک خواهد شد.

– در خصوص راه آهن بیرجند – زابل – زاهدان نیز شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشورباشرکت ساینوهیدرو کشورچین در حال مذاکره است که از محل فایناس خارجی برای این پروژه کمک شود.

– بحث بهره برداری از ۷۹۸ واحد مسکن مهر تعاونی ارتش در بلوار شهید ناصری است که با تحویل این پروژه که با کیفیت مناسب انجام شده مراسم اختتامیه مسکن مهر استان بجز تعداد محدود واحد در سطح استان می باشد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۶۰ واحد باقی مانده که در مراجع قضایی پروژه آن قرار دارد و باید دادگاه تصمیم گیری نماید و ۳۳ واحد نیز مربوط به شرکت توسعه و عمران موقوفات در حال اجراست و حدود ۱۸ واحد نیز که خود اعضا برای تحویل واحد علیرغم اظهارنامه برای تعیین تکلیف واحدشان مراجعه نمی کنند.

– همچنین ۶ پروژه ایمن سازی نقاط پرحادثه نیز در برنامه های سفر می باشد که سه نقطه به بهره برداری رسیده و سه نقطه جدید عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله