رئیس دانشگاه در خصوص جزییات استعفاء از ریاست دانشگاه و با بیان اینکه در پایان سفر اخیر وزیر بهداشت به استان و در شهرستان فردوس این موضوع را با دکتر هاشمی درمیان گذاشتم گفت: در صحبت با وزیر اعلام کردم که با توجه به اینکه دانشگاه از امسال پذیرش دانشجوی مغز و اعصاب دارد و تنها استاد این گروه می باشم و لازم است وقت بیشتری برای بحث مطالعه و آموزش داشته باشم، بنابراین اجازه بدهند مسئولیت ریاست دانشگاه را کنار بگذارم

دکتر کاظم قائمی با اظهار اینکه وزیر بهداشت برای این کار رضایت نداد و بر ادامه فعالیتم نظر داشت اضافه کرد: تاکیدم بر این قضیه باعث شد تا بعد از سفر هیئت رئیسه به بشرویه و طبس با بنده تماس گرفته شود و اعلام شد به دلیل اصرارم دکتر هاشمی خواسته افرادی نیز برای جایگزینی معرفی نمایم.

وی با اشاره به شرکت در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی و اشاره به دیدار با وزیر در صبح روز دوشنبه و خداحافظی گرم با وی، معاونین وزیر و سایر مجموعه وزارت بهداشت گفت: دکتر هاشمی در این دیدار عنوان کرد که از وی، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دوری نکنم و همچنان به این مجموعه ها کمک کنم

رئیس دانشگاه با اعلام آمادگی برای کمک به تسهیل روند درخواست های در حال پیگیری دانشگاه به رئیس بعدی دانشگاه خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این درخواست ها، رشد و پیشرفت دانشگاه را دو چندان می کند.

دکتر قائمی با تاکید بر ضرورت راه اندازی مرکز تخصصی اورژانس ترومای بیمارستان امام رضا(ع) و اظهار امیدواری برای عملیاتی شدن آن گفت: امیدوارم رئیس جدید از مجموعه دانشگاه باشد و اولویت های بهسازی و توسعه اورژانس های پیش بیمارستانی سطح استان را مورد تاکید و توجه قرار دهد.

وی با بیان اینکه از هیچ کسی دلخور نیست اظهار داشت: آدمی سیاسی نیستم و همواره به دنبال تعامل با مسئولین استانی بوده ام.

رئیس دانشگاه اعلام رضایت ۹۰ درصدی مردم از حوزه سلامت استان و انعکاس آن در جراید محلی، خستگی را از تن ما بیرون برد خاطرنشان کرد: بزرگترین توفیق و افتخارم جلب رضایت مردم است.

دکتر قائمی با اشاره به سوابق فعالیت جراحی و درمانی خود در استان و اظهار اینکه باتوجه به این مسائل، پذیرش مسئولیت دانشگاه را ادای وظیفه در قبال مردم می دانستم گفت: هر کاری که انجام دادم نیتم خیر و با عشق و علاقه خدمت به مردم بود.

رئیس دانشگاه با اشاره به ارتباط دوستانه خود با وزیر بهداشت و ارادت قلبی به وی و اینکه دکتر هاشمی را نه وزیر بلکه یک جراح عالیقدر چشم پزشکی می دانم که جهادگونه خدمت می کند گفت: عذرخواهی می کنم که اینگونه مسئولیتم را کنار می گذارم

دکتر قائمی با بیان اینکه تا آخرین لحظات برای این کار دو دل بودم و تردید داشتم گفت: استخاره گرفتم و نتیجه این بود که به خدا و فضل و کرمش توکل کنم و استعفاء بدهم.

وی با بیان اینکه از مردم جدا نمی شوم گفت: دعای خیر مردم همیشه پشتوانه زندگیم بوده است و امیدوارم مردم مرا از دعای خیر خود محروم نکنند.

رئیس دانشگاه با تاکید بر اینکه در خانواده ای مردمی و مردم دوست بزرگ شده است گفت: در خانه پدریم همیشه به روی مردم از روستاها، همسایه ها و اقوام باز بود و در محیطی به دور از تجملات بزرگ شدم.

دکتر قائمی با اظهار اینکه همیشه در ارتباط با مردم صداقت داشته ام گفت: این صداقت همواره بهم کمک کرد و هیچ گاه نیازی به سیاه نمایی و تبلغات غیر واقعی نیست.

وی اضافه کرد: خراسان جنوبی بیش از خیلی استان های دیگر کشور نیاز به توسعه دارد و مسئولین برای رشد استان تلاش مضاعف داشته باشند.

رئیس دانشگاه با ابراز خوشحالی از اینکه وزیر بهداشت به طور میانگین هر ۶ ماه یکبار به استان سفر داشت و این سفرها دستاوردهای درخشانی برای استان داشت گفت: اگر این سفرها نبود، شاید الان شاهد راه اندازی بیمارستان فوق تخصصی رازی، بیمارستان ایران مهر، بهسازی و توسعه چندین اورژانس پیش بیمارستانی و ده ها پروژه عمرانی دیگر و رشد در تمامی حوزه های آموزشی، پژوهشی و بهداشتی و… نبودیم

دکتر قائمی در پایان گفت: لازم می دانم از همراهی تمام افراد نخبه و توانمند که در این ۴ سال به عنوان اعضای هیئت رئیسه با دلسوزی و تعهد کار کردند و همچنین تلاش مدیران گرانمایه، اساتید فرهیخته و کارکنان سخت کوش و دانشجویان آینده دار صمیمانه و ویژه تشکر نمایم.

۴ ۱ vote
امتیازدهی به مقاله