رصدهای رسانه‌ای این روزها در خراسان جنوبی، نشانگر تمایز بین مدیران مختلف بر اساس شاخص‌های مختلف عملکردی آنان است. مدیرانی که به صورت جهادی و بی‌ادعا به حل و فصل امورات مردم می‌پردازند با مدیرانی که رویکرد سیاسی نسبت به مدیریت دارند و عملکرد آنان چیزی جز، حواشی به وجود آورده نیست. و البته خود را کاملا مبرا از هر گونه مسائلی از این دست می‌دانند.  غافل از این که در زیر ذره‌بین رسانه، زیر و بم فعالیت‌های آنان نامشهود نمانده است. جالب آن که، فعالان مدنی و سیاسی نیز کاملا بر این امر واقفند و تنها دلیل سکوتشان شرایط حساس این جامعه است تا مبادا جو جامعه از آنچه هست ملتهب‌تر گردد. اما حق آن نیست که برخی از مدیران با حمایت سیاسیون همسوی خود به کرسی مدیریت نشینند و آنگونه  برای ایشان قداره‌بندی نمایند. مگر استفاده از رانت کم است که تازه ادعای سهم‌خواهی هم دارند و برای آن کیسه دوخته‌اند؟ و یا هر روز تهمتی به حامیان دولت می زنید و خود را تطهیر می کنید  بخاطر اندک نقدی که به شما می شود ، لحظه‌ای فکر کنید که اگر از موضع قدرت و رانت ها برای رسیدن به اهدافتان استفاده نمی‌کردید، الان جایگاهتان در کجای این سیستم قرار داشت؟

اما تا به کی باید امثال این مدیران، در پست‌های مختلف این استان جولان دهند؟ تا کی باید این دست مدیران بر مسند مدیریت نشسته باشند و نه تنها بالی برای مردم نباشند که بار هم باشند. هر روز مشکلی بر مشکلات مردم افزوده می‌شود بدون این که مشکل سابق حل شده باشد. تا کی باید عمکلرد مدیران مثبت‌اندیش، جهادی و لایق به خاطر حسادت‌ها و چاپلوسی این دسته از مدیران، زیر سوال برود؟

مدیرانی که بر هیچ خط و ربطی سوار نیستند، حکم منافقین را دارند که هر روز به هر رنگی در می‌ایند تا در سیستم ماندگار باشند. غافل از اینکه این رنگ عوض کردن‌ها کاملا مشهود و بر همگان مبرهن است. این موضوع به اندازه‌ای روشن است که اگر روزی صلاح و مصلحت سیستم و استان اجازه دهد، اسناد این رفتارهای منافقانه به راحت‌ترین وجه ممکن منتشر می‌شود تا درسی برای تمام مدیران نالایقی شود که  افت مدیریت هستند و نه تنها خود فعالیت سودمندی ندارند که فعالیت‌های خداپسندانه مدیران دلسوز را هم زیر سوال می‌برند و نه تنها فعالیت‌های این مدیران دلسوز در حماقت‌های این مدیران ناکارآمد گم می‌شود که در مواردی به خاطر رفاه مردم سپر بلای آنان هم می‌شوند تا شاید چرخ این استان بچرخد. توصیه اکید داریم به این دسته مدیران که خود از مسند کنار بروند و یا اجازه دهند مدیران لایق استانی کارهای این استان را به پیش ببرند تا بر مردم فشار نیاید. بدانید که به ظرفیت پوشش خبری تمام ایام سال، مسائلی برای انتشار و اطلاع‌رسانی به مردم وجود دارد. پس خود تصمیم بگیرید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله