مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بر برگزاری جشن بهار مهربانی همزمان با ایام ولادت پیامبر اعظم (ص) در سراسر استان تاکید کرد.

؛ناصر نبی زاده  در دومین جلسه برنامه ریزی این جشن ها با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور و تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم بر تنظیم برنامه‌هایی در راستای افزایش نشاط و امید اجتماعی در جامعه شده است که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی بتوانیم جشن هایی در شان این استان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد:ستاد جشن‌های بهار مهربانی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه تشکیل شد و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از اعضای این ستاد هستند و دبیرخانه استانی این ستاد نیز در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور مستقر است.

نبی زاده بر مردمی برگزار شدن این جشن تاکید کرد و یادآور شد:برگزاری این جشن‌ها در ماه ربیع الاول به این دلیل است که این ماه به طور ذاتی فضیلت خاصی دارد و در همین راستا جشن‌های سراسری همزمان با میلاد حضرت رسول (ص) با طراحی و شمایلی جدید با مشارکت مردم برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ،بهره‌گیری از مناسبت‌های دینی برای ترویج شادی در جامعه، توسعه نشاط در جامعه با مشارکت خانواده‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، تحکیم وحدت میان جامعه با مشارکت اقشار و گروه‌های مردمی از جمله هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان حوزه فرهنگ از اهداف این جشن‌ سراسری برشمرد.

وی با بیان اینکه جشن‌های بهار مهربانی از ١٢ تا ١٧ ربیع الاول (٢٩ آبان تا ۴ آذر) در سراسر کشور برگزار می‌شود گفت: در این طرح سعی شده تا از ظرفیت‌های محلی، آیینی، سینمای سیار، نمایش‌های خیابانی، موسیقی اقوام، هنرهای تجسمی، برنامه‌های مذهبی، جشنواره غذا و … با هدف ایجاد فضای نشاط در جامعه بهره کافی برده شود.

نبی زاده با بیان اینکه در کنار برنامه‌های فرهنگی و هنری بر عرضه محصولات فرهنگی مانند کتاب، صنایع دستی، برگزاری مسابقات قرآنی و دینی برای کودکان ‌و نوجوانان و … در غرفه‌های فرهنگی نیز تاکید شده است افزود:محل برپایی این جشن‌ها گذرهای مردمی مانند پیاده‌راه‌ها و گذرگاه‌های تفریحی و تاریخی که حالت عمومی و تجمع و تردد بیشتری از مردم را همراه دارد در نظر گرفته شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله