شهردار بیرجند گفت: بیرجند به عنوان شهر کتاب ایران با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی معرفی و مورد حمایت شهرداری قرار می گیرد.

 محمد علی جاوید در نشست هم اندیشی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به پیشینه تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهر بیرجند، این شهر استحقاق تبدیل شدن به شهر کتاب ایران را دارد و این اقدام می تواند کمک بسزایی در ارتقای شاخص مطالعه در استان داشته باشد.
وی افزود: دو نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری باید هر جا زمینه‌های فعالیت مشترک وجود دارد، از آن برای خدمت رسانی به جامعه و شهروندان استفاده کنند.
شهردار بیرجند در ادامه با تشریح پروژه فرهنگسرا و روند انجام کار بیان کرد: تعاملات اجتماعی کمک شایانی به بهبود فضاهای شهری می کند و فعالیت های اوقات فراغت می تواند در ارتقای و سرزندگی محیط های شهری تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی یادآور شد: در طرح هایی مثل پیاده راه جمهوری، بهسازی پارک جنگلی و پارک خطی فضاهایی در نظر گرفته شده که امکان واگذاری تحت عنوان گذرهای فرهنگ و هنر وجود دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز این دیدار را سرآغاز تعامل و همکاری دو جانبه دانست و گفت: هدف از گذرهای فرهنگ و هنر، احیای شهرسازی فرهنگ مدار و خارج شدن از فضای بسته و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ و هنر است.
ناصر نبی زاده در ادامه با اشاره به فعالیت فرهنگی و هنری مشترک ارشاد اسلامی و شهرداری بیان کرد: کارها با مشارکت و تعامل نتایج بهتری خواهد داشت پس هرچه تعامل و نزدیکی بیشتری بین ۲ دستگاه وجود داشته باشد، برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری با کیفیت بیشتری برگزار خواهد شد.
وی افزود: معرفی بیرجند به عنوان شهر کتاب ایران در آینده ای نزدیک ، نیازمند فعالیت های فرهنگی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهر، کمک شهرداری در تبلیغات و فضاسازی و انجام فعالیت های خلاقانه در راستای توسعه این فرهنگ است.
نبی زاده تصریح کرد: ظرفیت‌های قابل‌ ملاحظه‌ای وجود دارد که با برنامه‌ریزی منسجم و مدون می‌توان از این ظرفیت‌ ها استفاده کرد تا شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌ فعالیت های فرهنگی و هنری در راستای سیاست ‌های دو دستگاه باشیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله