رئیس دانشگاه بیرجند گفت: در راستای معرفی پروفسور گنجی، پدر علم جغرافیای ایران، راه‌اندازی بنیاد پرفسورگنجی در پردیس شهدای دانشگاه بیرجند ازجمله برنامه‌های آینده این دانشگاه است.

دکتر احمد خامسان، امروز ۲۶ آذر، در مراسم نکوداشت پروفسور محمدحسن گنجی در دانشگاه بیرجند، اظهار کرد: پروفسور گنجی، سمبلی از یک انسان فرهیخته است.

وی با بیان اینکه این انسان بزرگوار سختی‌ها را تحمل کرده و زمانی که میهن به او نیاز داشت در کشور ماند و خدمت کرد، افزود: این نکوداشت با هدف آشنایی نسل جوان با این انسان فرهیخته برگزار شد و امیدواریم بتوانیم راه و منش پروفسور گنجی را در زندگی شخصی خود به کار گیریم.

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: در کشور مشکلاتی وجود دارد اما اگر بخواهیم به بهانه مشکلات از خدمت کردن به کشور خودداری کنیم، کار درستی نیست و این درسی است که از زندگی پروفسور گنجی می‌گیریم.

خامسان اظهار کرد: قطعا راه اندازی بنیادی به نام پروفسور گنجی در محل پردیس شهدای دانشگاه بیرجند از برنامه‌های سال آینده این دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه در شهر بیرجند نیز نسبت به معرفی دکتر گنجی به عنوان پدر علم جغرافیای ایران بی مهری شده است، یادآور شد: در راستای آشنایی دانشجویان با این انسان بزرگوار، تلاش می‌کنیم در سال آینده بلوار اصلی دانشگاه بیرجند را به نام پروفسور گنجی نام‌گذاری کنیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله