معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکید پزشکان، مصرف نکردن نمک نیست بلکه این امر است که نمک باید برای فرد عادی در هر روز ۵ گرم و برای بیماران قلبی روزانه ۳ گرم مصرف شود.

 کامبیز مهدی‌زاده، امروز ۳۱ اردیبهشت، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: علت فشار خون بیش از ۹۰ درصد مبتلایان مشخص نیست.

وی با بیان اینکه اگر فشار خون کنترل شود، در بروز بسیاری از بیماری‌ها موثر است، افزود: سهم عمده‌ای از فشار خون بالا مربوط به الگوی مصرف ما دارد و برای کنترل فشار خون بالا نیاز به اصلاح الگوی مصرف داریم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه فعالیت‌های بدنی، دوری از مشکلات روانشناختی و تغییر ذائقه در کاهش فشار خون موثر است، تصریح کرد: میران مورد نیاز نمک روزانه برای هر فرد حدود ۵ گرم است که میزان مصرف در استان حدود ۱۰.۷۹ گرم است .

مهدی‌زاده ادامه داد: تاکید پزشکان، مصرف نکردن نمک نیست بلکه این امر است که نمک باید برای فرد عادی در هر روز ۵ گرم و برای بیماران قلبی روزانه ۳ گرم مصرف شود.

وی افزود: از دو سال گذشته با توجه به تجهیز شوری‌سنج در نانوایی‌ها میزان نمک را در نانوایی‌های خراسان جنوبی به یک گرم رسانده‌ایم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تشخیص زودرس این بیماری بسیار مهم است، تصریح کرد: باید از تمام پتانسیل‌ها برای اطلاع رسانی برای ارتقاء سلامت مردم بهره گیری شود.

مهدی‌زاده ادامه داد: یکی از گروه‌هایی که بسیار می‌توانند در این حوزه به ما کمک کنند، مادران هستند چراکه این گروه در تغییر ذائقه و سبک مصرف بسیار تاثیرگذارند.

وی خاطرنشان کرد: باید اطلاع رسانی درستی انجام شود و سطح آگاهی افراد نسبت به این بیماری ارتقاء یابد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله