مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در ۱۱ ماه امسال چهار هزار و ۱۵۰ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شد و متخلفان به پرداخت بیش از ۳۰۹ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

محمد حسین اشرفی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه امسال چهار هزار و ۱۷۳ فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان واصل شده که نسبت مختومه به وارده ۹۹ درصد بوده است.
وی بیان کرد: از مجموع یکهزار و ۵۲۴ فقره پرونده تخلف در بخش صنفی حوزه کالا و خدمات به یکهزار و ۵۱۶ فقره رسیدگی شد که حدود ۷.۵ میلیارد ریال جزای نقدی در این بخش مورد حکم قرار گرفته است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید، کم فروشی، تقلب، احتکار و عدم صدور فاکتور تخلفات صنفی از جمله تخلفات حوزه کالا و خدمات بوده است.
وی عنوان کرد: یکی از صلاحیت های شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات حوزه بهداشت، درمان و دارو است که در این خصوص ۲۹۱ پرونده رسیدگی و متخلفان به بیش از ۷۶۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
اشرفی در ادامه به صلاحیت رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز در شعب ویژه تعزیرات حکومتی اشاره کرد و گفت: از مجموع ۲ هزار و ۳۵۹ فقره پرونده قاچاق کالا که به شعب ویژه تعزیرات حکومتی واصل شده به ۲ هزار و ۳۴۳ فقره آن رسیدگی و در این بخش هم نسبت مختومه به وارده ۹۹ درصد است.
وی اضافه کرد: قاچاقچیان کالا در این تعداد پرونده بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند.
عضو کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ادامه داد: اقلامی همچون سوخت، پارچه، پوشاک، سیگار و برنج بیشترین نوع کالاهایی تخلف در استان گزارش شده است.
وی در تشریح عملکرد واحد های اجرای احکام این اداره کل در سطح استان افزود: در ۱۱ ماه سال ۹۷ تعداد ۲ هزار و ۱۹۴ پرونده به واحدهای اجرای احکام وارد شد که ۲ هزار و ۹۱۱ فقره آنها اجرا و مختومه شده اند.
اشرفی در ادامه از اجرای طرح نظارتی نوروز با عنوان طرح تسهیل کسب و کار نوروزی خبر داد و گفت: سازمان تعزیرات حکومتی هر سال در ماه های پایان سال و ایام آغازین سال جدید با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر در برابر اخلال گران اقتصادی، کمک به سالم سازی فضای کسب و کار ، نظارت بر سیستم توزیع کالا و خدمات و پیشگیری از تخلفات حوزه کسب و کار اقدام به اجرای طرح نظارتی نوروزی می کند.
وی اظهار داشت: این طرح از ابتدای اسفند ماه در سطح استان شروع شده و تا ۱۵ فروردین ۹۸ ادامه خواهد داشت.
اشرفی اضافه کرد: پرسنل اداره کل اعم از روسای شعب و متصدیان امور دفتری در ایام اجرای این طرح با گشت های مشترک و شعب سیار بر مراکز عمده خرید و عرضه کالا و خدمات، نمایشگاه های بهاره، میادین میوه و تره بار، شرکت های مسافرتی و دفاتر فروش بلیط هواپیما و اتوبوس، قنادی ها، رستوران ها، انبارها، سردخانه ها، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه ها نظارت خواهد داشت.
وی ادامه داد: نظارت بر عرضه کالاو خدمات با مشارکت مامورین سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی انجام می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در این گشت های مشترک دادستان های شهرستان ها و یا معاونین آنها نیز حضور داشته و عوامل گشت را همراهی می کنند.
اشرفی از مردم ولایت مدار خراسان جنوبی درخواست کرد شکایات و گزارشات خود از تخلفات سطح بازار را با تلفن ۱۳۵ در میان گذاشته و یا از طریق پیامک به شماره ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ ارسال کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله