سید محمود حسینی یکشنبه شب در جشن لبخند ماندگار ویژه بیماران سرطانی بیمارستان ایران مهر اظهار داشت: پس از تاسیس بیمارستان ایران مهر از ابتدای سال گذشته تاکنون هشت هزار و ۸۳۹ بار بیماران سرطانی برای درمان مراجعه کردند در صورتی که پیش از آن مجبور بودند به شهرهای دورتر سفر کنند.
وی از بستری شدن ۴۹۰ بیمار سرطانی در این مدت خبر داد و گفت: دز بخش رادیوتراپی نیز از ابتدای امسال ۵۳۹ بیمار پذیرش شده اند.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: بیمارستان تخصصی ایران مهر با کمک خیران و دانشگاه علوم پزشکی احداث شده و رنج سفر بیماران به سایر مراکز درمانی در نقاط دورتر را آسان کرده که امید است این کمک ها برای تکمیل و تجهیز بیشتر بیمارستان ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به نیازهای موجود بیمارستان ایران مهر تصریح کرد: خرید دستگاه شتاب دهنده خطی با هزینه سه میلیون یورو و دستگاه سیمولاتور از دیگر نیازهای این مرکز است که امیدواریم با کمک های خیران و دانشگاه علوم پزشکی خریداری و نصب شود.
حسینی داروهای بیماران سرطانی را بسیار گران دانست و گفت: البته معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تخفیف های خوبی قائل می شود.
وی ادامه داد: با زیرساخت های موجود این بیمارستان نیازهای درمانی تمامی بیماران سرطانی رفع می شود جز موارد معدود که به خاطر نبود متخصص هماتولوژی اطفال ابتدا کودکان بیمار برای تشخیص به شهرهایی مثل مشهد مراجعه می کنند و ادامه درمان اینجا می شود.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی از فعالیت چهار متخصص در بیمارستان ایران مهر خبر داد و گفت: در تلاش هستیم متخصص هماتولوژی نیز در آینده برای این مرکز جذب شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۴۰ پروژه بهداشتی و درمانی با کمک خیران و دانشگاه علوم پزشکی توسط مجمع خیرین سلامت در دست ساخت است که نیاز بسیاری از شهرستان ها را در این حوزه رفع می کند.
حسینی همچنین از راه اندازی شورای مشارکت زنان در کنار مجمع خیرین استان خبر داد و افزود: این شورا با کمیته های مختلف برنامه های متنوعی را دنبال می کند که برگزاری همین جشن دستاورد تلاش این شورا است.
وی با اشاره به روند ساخت بیمارستان ایران مهر، از همراهی خیران، اصحاب رسانه و دانشگاه علوم پزشکی تقدیر کرد و گفت: سخاوت خیران موجب شده که بذر کاشته شده اکنون به یک درخت تنومند تبدیل شده و خیر آن به افراد زیادی برسد.
استاندار خراسان جنوبی نیز امشب (یکشنبه) از بیمارستان ایران مهر بیرجند بازدید کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله