شهردار بیرجند گفت: باغ موزه دفاع مقدس یادآور سالهای اقتدار، جانفشانی ها و ایثارگری های مردان بزرگ ملت ایران است.
مهندس محمد علی جاوید در جلسه مشترک با مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس که در محل دفتر شهردار تشکیل شد اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس می تواند به یکی از جاذبه های گردشگری شهر تبدیل شود.
وی پروژه باغ موزه دفاع مقدس را در این شهر ، بهترین فرصت برای نمایش حماسه آفرینی ها و روحیه معنوی مردم دانست و یادآور شد: در عصر حاضر موزه ها نقش موثری در انتقال ارزش ها و مفاهیم اجتماعی میان نسل های مختلف بر عهده دارند و می توانند حس حضور در گذشته را برای نسل امروز تداعی کنند.
شهردار بیرجند افزود: این جلسه با هدف رسیدن به نتایج مشترک برای شروع عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس که در حاشیه بلوار صیاد شیرازی پیش بینی شده می باشد.
جاوید با اشاره به اینکه اراضی با کاربری فضای سبز در مجاورت زمین مربوط به باغ موزه تحویل شهرداری شده ادامه داد: طرح کلی جانمایی اراضی فضای سبز و اراضی مربوط به باغ موزه طراحی و به موازات آن، بحث تامین منابع آبی این پروژه که حائز اهمیت می باشد پیگیری گردد.
وی عنوان کرد: جلسات منظمی با حضور دستگاههای اجرایی ذیربط برگزار تا مراحل اجرایی طرح نهایی به صورت فاز به فاز آغاز شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این رابطه گفت: دستگاه های اجرایی و خدمات رسان مرتبط همت کنند تا اجرای این پروژه دچار تاخیر نشود.
دکتر فخر خاطر نشان کرد: این مکان ظرفیت مناسبی برای معرفی و نمایش خدمات انقلاب و دفاع مقدس برای نسل جدید می باشد.
لازم به ذکر است پس از ارائه گزارش مختصری توسط مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در خصوص روند انجام کار، بررسی اجمالی نقشه های این پروژه انجام شد و شهردار و مجموعه شهرداری در خصوص همکاری در عملیات اجرایی این پروژه اعلام آمادگی کردند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله