مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: اکنون ۹۹.۷۵ درصد شهرنشینان معادل ۴۷۰ هزار مشترک در ۲۵ شهر استان از آب آشامیدنی سالم برخوردارند و خدمات این شرکت بهره مند هستند.

مهدی هاشمی مقدم  در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان افزود: این رقم از میانگین کشوری (۹۹.۵ درصد) بیشتر است این در حالیست که خراسان جنوبی خشکسالی‌های ۱۹ ساله را سپری کرده است.

وی سرانه خط انتقال از خارج به داخل شهر به ازای هر مشترک را ۴.۲ متر اعلام کرد و گفت: همچنین شبکه توزیع آب در سطح شهرها به ازای هر مشترک ۱۱.۸ و متوسط کشوری زیر هفت درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: برای تأمین آب شرب شهرهای استان از ۱۵۰ حلقه چاه فعال استفاده می‌شود که ازعمق ۱۶۰ متری تا ۳۲۰ متری آب را از زیرزمین استحصال و بعد از فرآیند گندزدایی و تصفیه در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح فاضلاب در چهار شهرستان برنامه ریزی یا اجرا شده است عنوان کرد: تنها در شهر بیرجند معادل ۳۳ درصد جمعیت از این شبکه برخوردار هستند.

هاشمی مقدم تاکید کرد: در زمینه اجرای فاضلاب نسبت به متوسط کشوری که ۴۷ درصد است عقب ماندگی داریم که استدعا داریم در این زمینه با توجه به وضعیت آبی در استان مسئولان ما را یاری کنند.

وی یادآور شد: برای بازدید میدانی مسئولان از خدماتی مانند سامانه ۱۲۲ اعلام آمادگی می‌کنیم چراکه این سامانه نقش مهمی در ارائه خدمات و جلب رضایت مردم دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب در غالب فعالیت‌های ایزو سازمان دهی و ساماندهی شده و همه فرایندی است، اوایل امسال موفق شدیم مجوز ایزو ۹۰۰۱ در بحث کیفیت و ایزو ۵۰۰۱ در بحث مدیریت انرژی را دریافت کنیم.

معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی هم گفت: مأموریت شرکت آبفا تأمین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، توسعه شبکه جمع آوری، انتقال و احداث تصفیه خانه در شهرها و ارائه خدمات فروش انشعاب آب و فاضلاب و خدمات پس از فروش به مشترکین است.

محمود نادی افزود: این شرکت بر آن است تا با کمک نیروی انسانی کارآمد و خلاق، توسعه تحقیقات کاربردی، استفاده از فناوری‌های پیشرفته، دارا بودن ساختار مدیریتی و اداری اثربخش، مشارکت مؤثر بخش خصوصی، گسترش آگاهی عمومی به گونه‌ای عمل کند تا شهروندان در حد استانداردهای ملی و بین المللی به آب شرب سالم و امکانات جمع آوری، انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به ارائه خدمات به به شهروندان از طریق میز خدمت بیان کرد: خدماتی از قبیل فروش انشعاب آب، فروش انشعاب فاضلاب و خدمات پس از فروش از این طریق به شهروندان ارایه می‌شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله