باید به یاد داشت که روزگاری، مدیرانی از اصولگرایان تندرو بر این استان و کشور مدیریت می‌کرده‌اند که نتیجه ان هنوز هم بعد از پنج سال دولت تدبیر و امید بر این استان و کشور هویدا است و بعد از آن هم حتی با روی کار آمدن دولتی از جنس اصولگرایی، باز هم صورت مسئله پاک نخواهد شد و مشکلات مالی و مدیریتی که در سالیان گذشته باعث ناکام ماندن پروژه‌های مهم این استان شده است همچنان باقی خواهد بود. همه‌ی ما شاهد آن هستیم که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، هنوز این استان درگیر مسایل بنیادینی از قبیل آب، راه، راه‌آهن و زیرساخت‌های اساسی دیگر است که در این مدت بازخوردهای آن را به صور مختلف در سطح استان خراسان جنوبی می‌بینیم. از دست رفتن جان مردم و مشکلات اجتماعی بعد از آن، خالی از سکنه شدن روستاهای استان، عدم جذب سرمایه‌گذاران در سطوح مختلف و بالطبع تعطیل شدن کارخانه‌ها که علاوه بر ضربه زدن به سرمایه‌های استانی، باعث بیکاری و از دست رفت مشاغل تعداد کثیری از افراد هم شده است. همچنین از بین رفتن کشاورزی و افت تولیدات آن از نظر کیفی و کمی و موارد بیشمار دیگری که می‌توان به آن پرداخت. اقای استاندار، وجود این مشکلات نتیجه‌ی زیادی‌خواهی مدیرانی است که صرفا میز مدیریت برایشان مهم بوده نه خدمت به استان. امید است که امیدواران را ناامید نکنید و در چند و چون این روزها، که خبرهای چندان خوبی از آن به گوش نمی‌رسد، قرار نگیرید. در راس امور کشوری در دولت تدبیر و امید، منتقدان دولت و همسویان و متحدان انتخاباتی دولت، به عناوین مختلف از انتخاب‌های ریاست محترم جمهوری گله‌مند هستند و بالطبع این دغدغه‌ در سطوح کوچکتر در استان‌های مختلف کشور، از جمله در استان خراسان جنوبی نیز وجود دارد. به خصوص با جو حاکم و اقلیت حامیان دولت در این استان.

استاندار محترم خراسان جنوبی، شما از بدو ورود به استان تمام سعی و تلاش خود را کرده‌اید که همه را از خود راضی نگه دارید. شما در پی تعامل فراجناحی در این استان بوده‌اید. اما هنوز ابهام‌هایی در بعضی از برخوردهای شما وجود دارد. به نحوی که گاهی بارقه‌های امید حامیان دولت را روشن می‌کند که جوانه‌های امید را به شاخه‌های تنومندی تبدیل می‌کند و گاهی جای هزاران سوال را در ذهن آنان به وجود می‌اورد. به خصوص زمانی که اکثر قریب به اتفاق سیاسیون استان، در جلسات پای صبحت‌های دلنشین شما به کرات از شما شنیده‌اند که برای اجرای منشور دوباره‌ی ایران رییس‌جمهور، تمام تلاش خود را خواهید کرد و این صبحت‌های شما، همان درخت تنومندی است که به حامیان حماسه‌ساز دولت انرژی مضاعف می‌دهد.

چینش‌های شما در دولت تدبیر امید، با اهداف این روزهای رییس‌جمهور، سازگاری دارد. تا به امروز در کلام و جلسات خود، تا حدود زیادی اعتماد حامیان دولت را جلب کرده‌اید و امید است این جلب اعتماد در حوزه‌ی عملی، همچون اموزش و پرورش هر روز بیشتر و بیشتر هم شود و دلسردی که این روزها را که در جبهه‌ی تدبیر و امید به وجود امده است، بزداید. امید است که هر چه بیشتر راه توسعه و تعالی این خطه‌ی محروم باز شود و حامیان دولت در کنار مردم و گروه‌های سیاسی و استاندار همفکر و همسو، برای نداشته‌های این استان تلاش کنند و داشته‌های انان را برای اعتلای هر بیشتر ان تقویت کنند.

امیدواریم در طی چهار سال دولت تدبیر امید، تنومند شدن این موج مردمی را تقویت کنید و باعث و بانی خیر و برکت در این سرزمین فراموش شده باشید. اینجا نیازمند عمل مدبرانه و در سایه‌ی امید است. مردم و سیاسیون منتظر عملی شدن صبحت‌های شیرین و دلنشین شما هستند.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله