معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی گفت: برای ساخت یک مجتمع آموزشی در منطقه مهرشهر بیرجند آستان قدس رضوی ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد.

خلیل اکبری روز یکشنبه در آیین ساخت مجتمع آموزشی امام رضا (ع) مهرشهر بیرجند افزود: عملیات اجرایی این مجتمع آموزشی امروز با یاری خدا، رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکیدات مدبرانه تولیت آستان قدس آغاز شد.
وی بیان کرد: سال گذشته در ارتباط با کمبود فضای آموزشی در مهرشهر بیرجند گزارشاتی به آستان قدس رسید که با رایزنی مسئولان استانی و شهرستانی زمینی به مساحت ۱۱ هزار و ۱۵۰ متر مربع به این امر اختصاص یافت.
معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی، زیربنای این پروژه را هفت هزار و ۳۸۵ متر مربع دانست و گفت: چهار فضای آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی در این مجتمع پیش بینی شده که در آن فضاهای مناسبی برای دانش آموزان تعریف شده است.
وی ظرفیت این مجتمع آموزشی را یکهزار و ۸۰ دانش آموز عنوان کرد و گفت: همچنین ظرفیت هر مدرسه ۲۷۰ نفر و هر کلاس درس حداقل ۳۰ نفر پیش بینی شده است.
اکبری اظهار داشت: این مجتمع دارای چهار مدرسه، هشت کارگاه، چهار کتابخانه، ۳۲ کلاس درس و چهار نمازخانه است.
وی مدت زمان تکمیل این پروژه را حداکثر ۲ سال پیش بینی کرد و یادآور شد: امید است با تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی تا آغاز سال تحصیلی آینده حداقل یکی از این مدارس در مجتمع به بهره برداری برسد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز در منطقه مهرشهر بیرجند مشغول به تحصیل هستند در حالیکه سال ۸۳ تنها هشت دانش آموز اینجا تحصیل می کردند.
محمدرضا بیگی افزود: هفت هزار و ۱۹۴ واحد مسکن مهر در بیرجند وجود دارد که حداقل باید ۲۰۱ کلاس درس در این منطقه احداث می شد.
وی ادامه داد: تاکنون ۷۱ کلاس درس به همت دولت، مردم و نهادهای مختلف ساخته شده، ۵۶ کلاس در حال ساخت بوده و ۷۴ کلاس دیگر هنوز نیاز است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی تاکید کرد: در حال حاضر تنها در این منطقه متوسطه اول و دبستان دایر است.
وی یادآور شد: اینجا جنوب جغرافیایی شهر است و اهالی آن بیشتر از مناطق روستایی و محروم هستند که نیاز به توجه ویژه و بیشتر مسولان دارند.
بیگی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶۰ هزار دانش آموز در استان در حال تحصیل هستند که ۱۵ هزار نفر پیش دبستانی بوده و نزدیک به ۱۰ هزار نفر مدارس غیر انتفاعی هستند.
وی اضافه کرد: مدارس غیرانتفاعی به دلیل فقر منطقه خیلی پایدار نیست که انتظار داریم ما را برای افزایش فضاهای آموزشی در استان یاری کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله